Category Archives: Baju kurung

Tempahan Baju Kurung Pakaian Wanita Dari RM40

Tempahan Baju Kurung Dan Pakaian Wanita dari RM 40.

Sila layari http://ening.wordpress.com/

 

Advertisements

Download Contoh-Contoh Baju Kurung

Download contoh-contoh baju kurung disini –> LINK

Belajar Buat Pakaian Wanita dan Lelaki

Belajar Buat Pakaian Wanita dan Lelaki.

1. Baju Kurung
Bukan susah pon belajar buat baju kurung ni. Mula mula kena pandai ambil ukuran baju kurung. Cara cara ambil ukuran ni sangat penting supaya kita tak rasa ketat sangat bila pakai baju atau tak rasa longgar sangat. Bila dah tahu formula tu, belajar la potong plak.

2 .Baju Kebaya
Buat baju kebaya ni cerewek sikit. banyak nak kena pin sana sini. Baju kebaya ni sama dengan baju kurung moden. Makan masa nak siapkan satu pasang. Kena belajar betul betul, sebab banyak teknik.

3.Baju Melayu
Yang ni memang patut belajar sebab suami dan anak lelaki kita nak pakai. Bila lagi nak buat untuk diorang. Sekali setahun jer pon kan. Cara potong baju melayu ni lebih kurang baju kurung juga. Senang sahaja. Cuma kat bahagian leher lah kena pandai sikit. Baju kurung cekak musang atau baju kurung johor. Dua teknik berbeza tu.

sila ke http://ening.wordpress.com/

Baju Kurung

Untuk tempahan pakaian wanita sila rujuk http://ening.wordpress.com/